Flughuvor!

jag tror det är väldigt många som använder flughuvor till sina hästar. Jag gör iallafall det :)

Det finns många olika sorter av flughuvor. Det finns sånna utan öron, sånna som bara är ett band osv.
Här finns några olika:

 Säkert den vanligaste sorten. Denna har skydd för öronen också, så där inte kommer in några flugor och stör i öronen. Den har även skydd för ögonen så flugorna inte flyger in i ögonen. Jag har använt många sånna här och gillar dom.

Sånna här har jag ALDRIG provat. Den har som ett flugpannband, men har endå skydd för öronen. Ganska praktiskt om man har en häst som inte gillar flughuvorna? Vad vet jag?


Sen finns där den varianten som inte har skydd för ögonen. Sån har vi haft på Bella 1 gång, men vi tyckte inte den va bra eftersom flugorna stör i öronen. Jag använder helst inte sånhär, men det är HELT upp till var och en!

Sen finns där också flugpannband som man fäster i grimman, precis som man fäster ett vanligt pannband i tränset. Jag har aldrig använt ett sånt här, men dom verkar också bra för ögonen, men som sagt, dom skyddar inte öronen.


Och sen har vi den med skydd för solen på mulen. Sånna har jag MASSVIS av inne i sadelkammaren. Alltså den jag använder mest! Gina har en rosa mule, så på sommaren blir hon väldigt solbränd av solen. Men denna hjälper väldigt bra faktiskt. Den har både skydd för mulen, öronen och ögonen (y)
Denna rekommenderar jag ! ;)

Såhär ser Ginas & Bellas ut: (dom har likadana).
 Tuffa va?!

Vad för flughuvor använder ni läsare?
Vilka tycker ni är bäst?

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0