Hej goddag och hallå!

hejsan hejsan ;) såg att Sofia hade gjort en presentation, så nu ska jag också göra en ;)
__________________________________________________________________________________________

mitt namn är Cornelia Suikki. Jag är 13, snart 14 år :) Jag ska alltså börja 8:an till hösten :))
Jag bor på en gård i Kävlinge, ute i Södervidinge. Bor på en hästgård tillsammans med mina föräldrar, min syster, våra katter, våra hundar och våra hästar :)

Jag håller såklart på med hästar ;) Jag har ridit sen jag va 6 år kanske. Tjatade tills jag fick börja på ridskola ska ni veta ;) Men sen gav mina föräldrar med sig och jag fick börja ute i Västra Karaby. Där red jag i 4 terminer tror jag. Sen skaffade vi vår allra första ponny när jag va 10 år , alltså 2007.

Det blev den lilla c-ponnyn Sosja :) Men vi döpte om henne till Bella :)
En liten fux med bläs, 134 cm i mankhöjd, okänd härstamning och import från Holland :)


När jag fick henne kunde hon bara skritta, trava, galoppera och knappt vända xD
Nu kan hon skänkelvikning, galoppombyte och så vidare.
Och allt det har jag själv lärt henne :)
Och på tal om Bella , idag har vi haft henne i hela 4 (!) år :D

Sen har jag min andra ponny. En d-ponny som jag tävlar hoppning med :)
Hon heter GinaStar och är född 1995, alltså 16 år (!)
Hon är brun med bläs :)
VÄRLDENS SNÄLLASTE PONNY! Ställer upp i alla lägen, blir inte rädd för någonting. Alltså världens snällaste lilla ponny :))


Sen har min familj 3 hästar till.
Min lillasyster har 2 b-ponnyer. Filippa Moon & Lara heter dom :)
Och min mamma har en d-ponny som heter Wendy :)
Har inga bilder på dom på denna datorn, men ska försöka fixa :)

Såja, nu har jag väl berättat det mesta om mig själv :)
Så nu ska jag blogga på denna bloggen med Sofia, ja vi får se hur det går ;))

Om jag inte hinner uppdatera så lägger jag iallafall in tidsinställda till er ;)
Hörs senare!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0